MARI LAURENIUS - KUKA OLEN
Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että on haastavaa olla vanhempi ja pyrkiä tekemään kasvattajana parhaansa. Vielä enemmän harmittaa kun muutaman vuoden liian myöhään ymmärtää, mitä olisi pitänyt tehdä ja mitä kaikkea olisi voinut tehdä.
Olen itse ollut aina hyvin matemaattinen. Päästäkseni lukiosta mahdollisimman helpolla, valitsin pitkän matematiikan ja fysiikan. En siis ajatellut, että matematiikasta voisi koskaan elämässäni tulla ongelma, mutta tulihan siitä.
Oma kokemus
Kahdesta lapsestani toinen on matemaattisesti lahjakas ja toisella on todettu matematiikan oppimisvaikeus. Esikoiseni aloittaessa koulupolun olin tavallinen äiti ja aivan hukassa oppimisvaikeuden edessä. En pystynyt ymmärtämään, mistä vaikeus johtuu ja miten voisin siinä auttaa. Kun kysyin neuvoa, minulle sanottiin, että vastuu on koululla ja heidän tehtävänsä on huolehtia, että kaikki oppivat. Niin ei kuitenkaan käynyt. Sittemmin olen törmännyt tutkimuksiin, joiden mukaan Suomessa matematiikan osaamistaso ei muutu kouluvuosina. Matematiikkaa ei siis kyetä kuntouttamaan peruskoulussa.
Asia alkoi vaivata niin paljon, että lopulta vaihdoin alaa kokonaan ja opiskelin eritysopettajaksi. Olen ahminut kaiken, mitä olen käsiini saanut, liittyen matematiikan oppimiseen. Olen oppinut paljon siitä, miten helposti ja yksinkertaisesti voi leikki-ikäisen lapsen ohjata matemaattisten valmiuksien ääreen niin, että kouluikäisenä matematiikka on helppoa. Olen oppinut senkin, miten tärkeää on asettaa haasteita lahjakkaalle lapselle, ettei hän opi luistelemaan koulusta läpi tekemättä mitään. Myös lahjakkaiden on opittava tekemään työtä menestyksen ja hyvän elämän eteen.
Matemaattinen osaaminen tulee olemaan tulevaisuudessa yhä tärkeämpää. Jo nyt pitkän matematiikan lukijoista 90% jatkaa korkeakouluissa opintojaan, vaikka sinne koko ikäluokasta otetaan vuosittain vain reilu viidesosa.
Laadukasta matematiikan opetusta
Matematiikka yksin ei avaa maailmoja. Olen kiinnostunut myös siitä, miten oppimista tuotetaan tehokkaasti. Koska tarjoan yksityisopetusta, en voi kilpailla hinnalla, mutta haluan kilpailla laadulla. Etsin jatkuvasti keinoja, kuinka oppilas saisi maksustaan mahdollisimman paljon irti.
Kaikkesta siitä, mitä me olemme oppineet, haluan tarjota teille tietoa. Tavoitteenani on onnellisten ja tasapainoisten aikuisten maailma. Uskon vakaasti, että koulutus on avain hyvään tulevaisuuteen. Se antaa valmiuksia hakea uutta tietoa, ymmärtää syitä ja seurauksia ja ennenkaikkea kykyä sopeutua yhä nopeammin muuttuvaan maailmaan.
Jos matematiikka on sinulle hankalaa, osaan auttaa. Tiedän, miten rakennetaan perusteista lähtien vankka pohja matemaattiselle ajattelulle. Matematiikka tervitsee perustan ja kun se on vahva, pystyt oppimaan matematiikkaa.
Jos matematiikka on sinulle helppoa, autan löytämään oman potentiaalisi. Kerron, kuinka kehität itseäsi niin, että vaativampikin matematiikka sujuu.
Ota yhteyttä!